Silence - Reisverslag uit Taizé, Frankrijk van Anne Westmaas - WaarBenJij.nu Silence - Reisverslag uit Taizé, Frankrijk van Anne Westmaas - WaarBenJij.nu

Silence

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Oktober 2016 | Frankrijk, Taizé

Hallo allen,

Deze week ben ik de housekeeper van het stiltehuis voor de meiden. Dat betekent dat ik de maaltijden uit de keuken haal, zorg voor praktische dingen enz. Het betekent dat ik stille maaltijden heb en niet met de deuren kan slaan in huis. Het betekent dat ik een eigen fiets heb en een eigen kamer. Heel veel tijd om na te denken, te wandelen, te lezen, omdat er niemand tegen me praat. En vijf extra bijbelstudiemomenten deze week.

Dat zijn toch een hoop zegeningen!

Ik heb in de afgelopen vier weken zoveel verschillende baantjes gehad dat ik niet 1 ervaring, maar zes ervaringen rijker ben.
Het begint hier wat herfstig te worden en de kleuren in het bos brengen me dezelfde vreugde als ieder jaar. Kastanjes in overvloed, gisteren uit de kerk een heel donker fietstochtje, zonder maan en met regen.

Genieten!

Liefs,
Anne

  • 25 Oktober 2016 - 17:21

    Marloes:

    Hé Anne,
    wat leuk om hier wat te lezen over jouw ervaringen! Wat een heerlijkheid daar! Je kan volgens mij helemaal bijkomen zo! Geniet ervan:) En ik kijk uit naar je volgende berichtje!:)

    Liefs Marloes

  • 25 Oktober 2016 - 17:39

    Marlies Wittenberg ;):

    Hey Anne,
    Leuk om te lezen, fijn dat je het zo goed hebt daar! Geniet met God en alle mensen van het leven daar!
    Liefs en heeeerlijk zonder internet toch!

  • 25 Oktober 2016 - 18:49

    Evelyn:

    Lieve An,
    ik zie je weer lopen met je hoofd achterover en je mond open in de regen om een druppel op te vangen.
    En je blijdschap bij de eerste kastanjes. Ook dit jaar kreeg ik van jou weer de eerste kastanje nog voor ik er erg in had dat ze er al waren!
    Tel je zegeningen! En dank je dat ik er even iets van kon mee genieten!( papa ook!!)
    je moeder

  • 26 Oktober 2016 - 16:42

    Marijke Assink :

    Hoi Anne.
    Wat fijn om te lezen dat je zo geniet zoveel verschillende ervaringen en je bent nog maar 4 weken weg dat beloofd nog wat. Lekker blijven genieten. Groetjes Marijke en Merel

  • 27 Oktober 2016 - 10:11

    Mathalie De Wildt:

    Hoi Anne,
    Je kunt wel columns gaan schrijven, want je schildert met woorden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Soms alleen, soms samen; reizen is mijn hobby!

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 43450

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 22 Maart 2019

Israël en 2019

14 November 2018 - 06 December 2018

Senagal

22 November 2016 - 07 Februari 2017

Sri Lanka

22 September 2016 - 19 November 2016

Taizé

03 Oktober 2011 - 08 December 2011

Mijn tweede reis

Landen bezocht: