Nieuwe plannen, nieuwe wegen - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Anne Westmaas - WaarBenJij.nu Nieuwe plannen, nieuwe wegen - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Anne Westmaas - WaarBenJij.nu

Nieuwe plannen, nieuwe wegen

Door: Anne en Wout

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Oktober 2011 | Sri Lanka, Colombo

Maandagochtend 24-10-2011

Vandaag is onze laatste dag bij het Don Bosco Boyshome. Om verschillende reden hebben we ervoor gekozen om een week eerder te vertrekken. Het is wel onze planning om tijdens de aankomende weken nog op bezoek te gaan bij andere tehuizen/projecten. Uiteindelijk zat die tas zo stampvol cadeautjes en spelletjes dat we niet eens alles hebben gebruikt.
Gisteren hebben we als afsluiting alle jongens een ballon en een plaatje van Kikker of Winnie the Pooh gegeven. De plaatjes vonden ze leuk, maar de ballonnen waren helemaal een succes. Je kunt er van die 'mooie' geluiden mee maken en er mee overgooien.
Voor de eerste keer naar de zonsondergang. Lopend naar het strand, dat ligt dichtbij het dorp. Bekijk de foto’s maar, woorden kan ik er niet voor vinden.
Vorige week hebben we ineens een super-tuk-driver ontmoet. Die man heeft ons her en der gebracht, 'voor de local-price', zoals hij zelf zei. Hij ging vertellen over zijn zoontje en dochter, en hij nodigde ons uit om de volgende keer als we hier zijn eens langs te komen. Je weet hoe dat kan gaan, van uitstel komt afstel, dus we gaan vandaag nog maar even op bezoek. Daarna gaan we de treintijden bekijken en dan word het tijd om naar Colombo te gaan. Visum verlengen, voorbereiden voor de grote trektocht :)

We houden jullie op de hoogte!
Anne



Nou het zit er inderdaad al weer op hier de tijd is erg snel gegaan ik heb veel geleerd van de jongens en ik denk dat de jongens het erg leuk hebben gevonden dat we er waren.
Zaterdag hadden we ice-cream gekocht en ze gegeven was erg leuk maar dat zien jullie wel op de foto's. We hadden genoeg dus misschien kunnen ze er vandaag nog 1 krijgen.
De laatste drie dagen ging het elke keer hard regenen als het speeltijd was dus we konden niet buiten voetballen,maar daardoor heb ik wel nog heel leuk gepraat met de wat oudere jongens we zaten gewoon gezellig in een kringetje te kletsen over van alles en nog wat erg leuk!
Vanochtend nog even met de boys meegelopen naar school dat is gewoon een soort hal met 4 muren van 2 meter hoog en daar zitten 6 klassen in. Ik zou me er niet erg goed kunnen concentreren want je hoort de meesters van 4 klassen volgens mij;)
Ik krijg van de jongens ook allemaal kleurplaten en kleine dingetjes volgens mij vinden ze het net zo leuk om dingen weg te geven als dingen te krijgen.
Ze delen ook veel met elkaar zoals gister had 1 jongen een banaan ergens vandaan gehaald(niet helemaal legaal denk ik) maar daar nemen ze dan met 5 jongens om de beurt een hap van zonder te zeuren!
Nou ik heb mijn laatste wasje hier gedaan en mijn kamer netjes opgeruimd toch wel apart want denk niet dat ik hier snel nog terugkom,vanmiddag afscheid nemen van de jongens zal wel veel geknuffel worden want daar houden ze ook wel van en ik ben ook een jongen dus dan kan dat;)
En dan op weg naar Colombo om te beginnen aan een lange reis waar ik denk veel mooie dingen zal zien en ik hoop ook nog wat te kunnen betekenen voor de mensen die we onderweg tegenkomen!

Hartelijke groet uit een nu weer lekker warm Sri-Lanka

Ice-cream


  • 25 Oktober 2011 - 11:55

    Marjolein:

    wow! wat supervet die zonsondergang!! echt heel gaaf! heel veel plezier en mooie momenten op jullie trip! ben op dit moment 2 weken huisvrouw, en dus knetterjaloers!!

  • 25 Oktober 2011 - 20:41

    Evelyn:

    hee jongens,jullie betekenen niet alleen iets voor de mensen die jullie onderweg tegen komen hoor! Jullie reisverslagen betekenen siewieso (!) veel voor ons! Soms miss ik jullie zelfs erg!

  • 25 Oktober 2011 - 21:23

    Janet:

    Hoi Wout en Anne,
    Wat een gave tijd maken jullie mee. Veel geluk en zegen op jullie verdere reis.

  • 26 Oktober 2011 - 14:29

    Ineke:

    Haai Zwervers!
    We wensen jullie een prachtige reis door't land met vele mooie ontmoetingen. Doe voorzichtig, kijk goed uit, niet met vreemde vrouwen meegaan, houd je paspoort in de gaten
    goed naar rechts kijken met oversteken, enz enz en de hartelijke groeten van ons:
    Oma Hein

  • 26 Oktober 2011 - 21:56

    Evelyn:

    neem de goede raad van jullie eerbiedwaardige tante in acht!
    En maak een stopbeweging met de hand als je oversteekt! Zo van 5 bier!!!!!

  • 28 Oktober 2011 - 15:57

    Herma Muijt:

    Ha Anne en Wout.

    Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Geweldig. Wat maken jullie veel moooie en gezellige dingen mee. En wat een heerlijk weer wat ziet dat er goed uit. ben best wel een beetje jaloers hier in ons koude kikkerlandje.
    Vrienden van mij waar jij ook mee bevriend ben Anne op FB stichting Kaliyani gaan over een week naar Sri lanka had vernomen dat je contact met hen gezocht hebt. Leuk, misschien komen jullie ze nog wel tegen.
    Nog een hele fijne tijd daar en zie uit naar jullie nieuwe verhalen.

    Groetjes Herma

  • 30 Oktober 2011 - 22:32

    Ineke:

    Hé eh... 't is al 5 dagen geleden hoor, wanneer krijgen jullie weer eens schrijfkriebels? Of de gelegenheid om het de wereld in te sturen...
    groetjes vanuit hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Soms alleen, soms samen; reizen is mijn hobby!

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 43543

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 22 Maart 2019

Israël en 2019

14 November 2018 - 06 December 2018

Senagal

22 November 2016 - 07 Februari 2017

Sri Lanka

22 September 2016 - 19 November 2016

Taizé

03 Oktober 2011 - 08 December 2011

Mijn tweede reis

Landen bezocht: