Afsluiten - Reisverslag uit Kolonnawa, Sri Lanka van Anne Westmaas - WaarBenJij.nu Afsluiten - Reisverslag uit Kolonnawa, Sri Lanka van Anne Westmaas - WaarBenJij.nu

Afsluiten

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 December 2011 | Sri Lanka, Kolonnawa

Met nog één dag en één nacht voor de boeg hierbij onze laatste belevenissen.
We vielen op maandagavond bijna achterover toen onze bus de hoek om kwam. We hadden wel gehoord over de bus met airconditioning, maar dat het zo'n luxe bus zou zijn... De 8 uur durende reis naar Colombo was een makkie, we hadden meer ruimte dan in het vliegtuig. Dus, als iemand nog eens van plan is om in Sri Lanka met de bus te reizen voor een lange afstand, zoek dan zeker een bus met aircondtioning! Hoewel je absoluut ook een keer in een gewone bus moet hebben gezeten!

Vier dagen in Mount Lavinia, een stadje dichtbij Colombo. We keken uit over de spoorlijn en de mensen die daaromheen wonen. Van zeven uur 's ochtends tot elf uur 's avonds kwam er regelmatig een trein voorbij, inclusief bijbehorende toeter. Dat is om de mensen te waarschuwen die het spoor als wandelpad gebruiken.
Vanuit Mount Lavinia zijn we een dagje op bezoek geweest bij de jongens. Heerlijk om nu eens in de bus te stappen zonder al de tassen. Gewoon je hand uitsteken en zo snel mogelijk naar binnen. En wat een welkom. Onderweg van de busstop naar het Boyshome kwamen we de eerste jongens al tegen. Ze waren vroeg vanwege hun toetsen. En bij aankomst op het terrein al gauw de hele club om ons heen. Ze waren heerlijk aan het knikkeren en gingen door met hun dagelijkse programma. We voelden ons weer even helemaal thuis. Bijgekletst met de jongens, nieuwe kinderen ontmoet, alles weer even bekeken, Suji en Quinton gedag gezegd en daarna in een tropische bui teruggereden naar Mount Lavinia. Dat was wat je noemt 'een dagje uit'.
De dag erna hebben we een heerlijke strandwandeling gemaakt. Hèt hotel van Mount Lavinia bezocht. Het heet, hoe kan het ook anders, Mount Lavinia Hotel en het ligt op een geweldige locatie aan zee. Hier in Sri Lanka kun je, tegen vergoeding, gewoon gebruik maken van de zwembaden en andere faciliteiten van een hotel. Omdat de zon wegging voordat wij in het zwembad wilde duiken hebben we daar heerlijk als rasechte toeristen op het terras gehangen een een smoothie gedronken, genoten van het uitzicht. (Trouwens, ik vind het niks om hier 'toerist' genoemt te worden, dus dit was een uneke situatie!)
Over de spoorlijn lopen is iets wat helemaal normaal is. Dus om bij het strand te komen, hebben wij dit ook maar eens uitgeprobeert. Erg eng! Gelukkig toetert die trein al op een halve kilometer afstand! En, Sri Lankanen zijn erg zuinig op hun bezoekers/toeristen, dus we werden goed in de gaten gehouden.
We hoeven jullie vast niet te vertellen dat we erg hebben genoten van een zwempartijtje in de Indische Oceaan en de zonbruinende wandeling richtng ons hotel daarna.

De afgelopen dagen, we zijn inmiddels verhuist naar Kolonnawa (een plek waar helemaal geen toeristen komen, dus waar ik me erg thuisvoel;)) waar we logeren bij vrienden, hebben zich vooral gevult met shoppen. Cadeautjes voor anderen en onszelf, lange wandelingen door de hoofdstraten (ik weet niet of het echt de hoodstraten zijn, in ieder geval zijn er veel winkels) van Colombo. We hebben het erg gezellig en maken veel plezier met onze vrienden en nieuwe mensen de we ontmoeten. Een aantal van hen kende ik al en Wout nu ook. En ik leer zelfs een beetje koken. Chocoladepudding, Dahlcurry, omelet/scrumbled egg. Genieten!

Tja, nog een een nacht en een dag en dan gaat onze vlucht naar huis alweer. Dag zon, dag warmte, dag vreemde talen, dag open huizen, dag muggen, dag waterflessen, dag lekkere curries, hoppers, egghoppers, pannekoeken, roti's. Dag rust, tijd, vrienden. Dag Sri Lanka. Hopelijk tot ziens!

En, lieve allemaal in Nederland. We hebben weel zin om naar huis te komen en iedereen weer te ontmoeten!

Liefs,
Wout en Anne

• 06 December 2011 - 14:34

Marjolein:

hey wout en anne!

jammer dat het al weer voorbij is.. maar leuk om jullie weer in het echt te spreken straks. supermooi om mee te genieten van jullie verhalen, heb enorm veel zin om ook weer te gaan.. ik ga ws zaterdag naar een reisbureau voor een wereldreis (die ook langs zuidazie gaat :) !!!
    tot ziens! en een veilige reis! mayo

• 06 December 2011 - 15:44

Anouk:

heey anne en wout,

hoe laat komen jullie aan in nederland?? echt super gave verhalen wil het ook wel zelf mee maken.
    bye en xx anouk

• 06 December 2011 - 16:12

Anne Westmaas:

@ Marjolein: Wauw, klinkt goed!! Ben benieuwt naar je precieze plannen! We kletsen wel weer s bij!

@ Anouk: We komen begin van de middag aan op Dusseldorf en moeten dan nog even naar huis rijden... Maar in vergelijking met wet we gereisd hebben, is dat een heeel klein stukje :)

• 06 December 2011 - 20:38

Hein:

Hey Anne en Ice Cream,
    Een hele goede reis naar huis gewenst!
    Gelukkig dat jullie toch ook weer zin hebben om deze kant op te komen!
    Gr. Ons

• 06 December 2011 - 21:24

Evelyn:

Fijn nog ff een bericht van jullie!!
    Papa en Denise popelen al om jullie af te halen...
    Hele goede reis!!!

• 06 December 2011 - 21:27

Frank En Lianne:

He lui, goede reis he! Thuis kijken ze weer naar jullie uit hoor, heeft je moeder me net zelf verteld dus neem dat nou maar van me aan.
    groet, Frank

• 07 December 2011 - 10:25

Janine:

Hee!

Leuk om jullie laatste belevenissen te lezen! Wens ik jullie nu een goede reis toe :)!

Liefs,
    Janine

• 07 December 2011 - 12:16

P.s.:

In Nederland staat het bol van Sri-Lanka! Voorlopig kunnen jullie er nog genoeg over lezen in de krant en de kampioen.... Dus als jullie uitverteld zijn ga je gewoon daar verder kijken naar bekende plekjes. Het ging natuurlijk al over Galle.

• 07 December 2011 - 16:50

Niek:):

echt leuk dat jullie weer thuis komen!!!!!!!!!!
    leuk verhaal!
    groetjes niek

• 08 December 2011 - 15:40

Arida :

heel veel sterkte he,

ik hoop dat jullie een goede reis hebben jongens, enne tot gauw he..

liefs arida

• 10 December 2011 - 18:50

Brigit:

Hi Wout en Anne,

Dat is echt snel gegaan... Mooi om iets mee te mogen lezen van jullie verhalen.. en te genieten van de mooie plaatjes.. Goede landing..