Aangekomen - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Anne Westmaas - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Anne Westmaas - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 Oktober 2011 | Sri Lanka, Maggona

Lieve allemaal,

Na een paar dagen zonder internet, even afkicken, maar heerlijk rustig, hier een berichtje uit warm Sri Lanka.
Na twee 'saaie' (geen raamstoelen, maar in het middengedeelte), pijnlijke (oorpijn bij stijgen en dalen) vliegreizen aangekomen op Bandaranaika International Airport. Ik lees net dat Katunayake, waar het vliegveld is, 37 kilometer van Colombo verwijderd ligt. Vanaf daar met de auto naar Colombo. In Colombo hebben we de eerste ontmoeting gehad met een vriend. Even een paar bekende plaatsen gezien: Grand Cinnamon Hotel, Crescat (een soort Bijenkorf), Galle Face (een plaats bij de oceaan waar je je lekker kan ontspannen).
Hierna met vliegende haast vertrokken om de trein te halen. Gelukkig had die een beetje vertraging :) Kaartjes werden voor ons gekocht en wij slepen met onze 75 kilo bagage. Trap op, trap af, stukje rijden, snel nog een fles water kopen. Na een minuutje of tien kwam te trein en toen begon helemaal de sensatie. Overdag rijden in een trein, langs de Indische Oceaan, ramen en deuren open. Het was geweldig! Dat gaan we vaker doen. Mensen zijn vaak erg geïnteresseerd in waar je vandaan komt en wat je precies op Sri Lanka komt doen. Dus zo'n treinreis is heel gezellig!
Aangekomen in Kalutara (spreek uit KaLOEterre) gingen we met de driewieler verder. Volgens die driver pasten we best met al onze koffers en onszelf op de achterbank van dat dingetje, en zowaar: het zat geeneens verkeerd. Onderhandelen over de prijs was niet zo'n succes, maar goed: waar zouden we moeilijk over doen. Wij wilden nu wel eens van dat reizen af zijn. Zien waar we naar toe gingen. Dat ging echter niet zo snel als gehoopt. In het dorp Maggona zijn er zo'n drie Boyshomes. De driver kwam er niet vandaan, niet iedereen wist wat 'Don Bosco' was en zo hebben we ongeveer een uur rondjes gereden. Toen kregen we Bo te pakken via telefoon. Bo is degene die hier nu al 6á7 weken als vrijwilliger werkt. Met haar afgesproken op een bepaalde plek en toen waren we er snel.

Nu zijn we drie dagen verder en ik ben al aardig gewend. Mijn eerste was vandaag gedaan, kennis gemaakt met zestig jongens en een aantal leidinggevenden. We weten het dagprogramma, hebben onze eigen kamers, weten zo'n beetje hoe de zaken hier lopen. Ik heb ook al mijn eerste muggenbeten opgelopen en de eerste mierenoptocht gezien in mijn kamer.
Hele belevenissen weer!

Well, we hebben hier dus geen internet binnen handbereik, dus af en toe kunnen we jullie verblijden met een berichtje. Voor echte noodzaken, onze ouders hebben onze telefoonnummers hoor :)

Heel veel liefs,
namens Wout,
Anne

• 07 Oktober 2011 - 07:13

Janet Schilperoord:

Wauw, wat klinkt dat al weer lekker buitenlands allemaal, incl. zo'n lange vermoeiende reis.
    Lekker genieten luitjes.
    Ik zie uit naar meer verhalen.

Groetjes,
    Janet

• 07 Oktober 2011 - 07:55

Anouk:

heey anne,
    klinkt leuk/gezellig/spannend!! :D
    heeeeeel veel plezier.
    xxxxx en een dikke knuf van mij

• 07 Oktober 2011 - 14:10

Brigit:

Hi!
    Leuk wat van jullie te horen, blij dat jullie veilig zijn aangekomen en zie uit naar alle kakkerlak verhalen ;)
    liefs!

• 07 Oktober 2011 - 19:13

Oma W:

Lieve kinderen
    fijn dat jullie goed aangekomen zijn!
    is wout al aan de warmte gewend ?
    anne het voelt al aardig vertrouwd als je zo lekker met je wasje bezig bent.
    dit is mijn eerste lesje op de computer
    nog veel fijne dagen toegewenst
    groetjes ook van opa knuffel op jullie bruine wangetjes doei lieverdjes
    oma

• 08 Oktober 2011 - 18:06

Janine:

Heee! Fijn om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn en dat jullie de eerste dagen al het een en ander beleefd hebben :)! De eerste foto's zijn ook erg leuk om te zien: geniet ervan!!
    Liefs, Janine

• 08 Oktober 2011 - 19:37

Nicolet:

Ja, ik lees het nu pas. Goed geschreven verhaal, zonder opsmuk. Suczegen daar!

• 10 Oktober 2011 - 13:13

Hanneke:

Leuk zeg!
    Geniet ervan!
    liefs hanneke

• 10 Oktober 2011 - 15:53

Riet Banger :-):

hoi lieve luitjes,
    leuk om jullie verhalen te lezen! zeker zo leuk om de foto's te zien... voelt Wout zich al net zo thuis als Anne??

Grtjs!

• 12 Oktober 2011 - 12:07

Rianne Van Der Geld:

Hoi Anne & Wout,
    Ik wens jullie een super tijd met onze boys in het weeshuis. Weet zeker dat ze zullen genieten van jullie aandacht! Doe ze allemaal de groetjes van me en zeg maar dat ik in januari weer kom. Heb er nu al weer zin in.

Groetjes Rianne
    Stichting Help Sri Lanka Nu!
    www.helpsrilankanu.nl