IceCream - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Anne Westmaas - WaarBenJij.nu IceCream - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Anne Westmaas - WaarBenJij.nu

IceCream

Door: Wout

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 Oktober 2011 | Sri Lanka, Maggona

Hallo allemaal:)
Zo ik zal ook maar eens wat van me laten horen want dat is ook wel eens leuk!
Ik zal maar beginnen bij het moment dat we in Dubai uit het vliegtuig stapte ik wist niet wat me overkwam die immense hitte ik vroeg eerst nog aan Anne of dat de vliegtuigmotor was die zo warm was maar nee dat is gewoon altijd zo,inmiddels ben ik er aan gewent en het is heerlijk zo!
De eerste paar uur bij de jongens was het even wennen aan elkaar maar het liep al snel goed na een potje volleybal en wat gebrekkige woordjes engels van mijn kant!
De jongens bleken het ongeveer even goed als mij te kunnen dus dat ging goed.
De dagen erna bestaan vooral uit een vast ritme wat Anne al beschreven had dus dat weten jullie al.
Ik verbaas me erover hoe de kleine jongens maar ook de grote al zulk zwaar werk kunnen doen in de brandende zon doen ze allerlei zware klusjes,af en toe help ik wel mee maar meestal houd ik het bij een paar bemoedigende woordjes;)
Ik ben gelijk de eerste dag naar de kapper geweest waar ik ook mijn baard weg heb laten halen die beste kapper begreep het eerst niet en toen hij het begreep moest hij erg hard lachen(de rest van de zaak trouwens ook)want hij zag helemaal geen baard hij heeft toch maar even de tondeuse erover heen gehaald dus ik was in ieder geval tevreden.
Waar ik vooral aan moest wennen was het eten want zoals Anne al beschreven heeft eten we hier alleen maar rijst en curry(erg pittig)nou behoort rijst nou niet direct tot mijn lievelingseten maar ben er toch maar dapper mee begonnen,ik heb het ongeveer 1,5 week volgehouden want daarna accepteerde mijn lichaam het niet meer;)nu eet ik maar lekker 3 keer per dag wit brood met jam tot het allemaal weer beetje op orde is.
Toen Anne het weekend weg was had ze de brothers meegenomen dus hier bij de boys was het groot feest elke dag spelen tot het donker werd.
We deden veel voetbal maar ook tikkertje het was erg gezellig!ik heb echt veel gelachen en je ziet gewoon dat hun het ook erg leuk vinden zij zijn gewoon al gelukkig als je ze even aandacht geeft en lekker met ze bezig ben ik,ik zat wel te denken wat zijn wij toch eigenlijk zeurpieten in ons landje wij willen altijd maar meer en wat een ander heeft willen wij ook, maar deze jongens met hun 2 paar kleren en hun ene plankje spulletjes( dingen die vaak al 4e hands zijn)zijn al blij en lachen heel de dag als je gewoon bezig ben met ze en lekker aant spelen met elkaar!
Alleen als ik dan ging eten of als ik even in huis was was het wel beetje saai zo alleen want dat ben ik niet gewent om helemaal alleen thuis te zijn dus dat vond ik maar niks was blij toen anne weer thuis kwam maandag:)
Na de playtime en het douche gaan we vaak naar de schoolklas om wat engels te doen met de jongens en ja het zal jullie verbazen maar ik kan ze echt nog wat leren af en toe bijvoorbeeld aardrijkskunde zoals de landen en hoofdsteden enzo maar ook engels maar dat is vooral dat we van elkaar leren!
Je spreekt dan ook wat meer met de jongens persoonlijk en soms zou je ze wel willen helpen om ze iets te laten bereiken later want ik ben zo bang dat veel van deze jongens straks gewoon niks hebben omdat het geld gewoon ontbreekt,ze hebben allerlei plannen de één wil dokter worden en weer een ander wil een winkel ik hoop dat het allemaal lukt en dat ze met de juiste mensen te maken krijgen!
Ook laten ze allemaal heel trots hun schriften zien met krantenknipsels en stickers van vooral cricket erg leuk allemaal!
Ik heb ook met een jongen een kerst kaart geschreven naar zijn sponsor in het nederlands was erg grappig heb niet alles helemaal eerlijk opgeschreven anders werd het meer een soort verlanglijstje met oa:nieuwe fiets, gameboy, sneakers mooie blouse en voetbalschoenen;)
Nou beetje lang en niet helemaal te volgen mischien maar ik moet het nog leren volgende keer zal ik weer wat proberen te schrijven!
Hartelijke groetjes en liefs,
IceCream

  • 14 Oktober 2011 - 10:26

    Nel Appeldoorn:

    Hoi IceCream! Ik heb al in de gaten, dat je niet direct het braafste jongetje van de klas bent, maar ook dat je goed bezig bent! Witte brood met jam: hoe verzin je het! Toppie, dat je zo heerlijk met de jongens bezig bent en stiekem wel leuk, dat je Anne hebt gemist, al is het maar voor de gezelligheid (haha). Ik heb echt genoten van je humoristisch verslag. Ga zo door!

  • 14 Oktober 2011 - 10:52

    Janet Schilperoord:

    He W...IK BEDOEL Ice cream,

    Leuk dat jij ook schrijft. Prima te volgen. Zo te lezen hebben jullie het helemaal leuk daar.
    Blijf genieten, en.........schrijven.

    groet, Janet

  • 14 Oktober 2011 - 12:58

    ELviera:

    Hoi Wout, volgens mij heb jij het daar prima naar je zin. Voetballen met die jongens dat is wel aan jou besteed Lekker alles op zijn tijd precies wat voor jou. Heel veel plezier nog en we volgen alles ook via Denise natuurlijk die jou vreselijk mist.
    We hopen gauw weer wat van je te lezen en zien (foto's)
    Gr. ELivera, Jos, Anouk en Joey

  • 14 Oktober 2011 - 14:30

    Frank Vervoorn:

    Ha die Wout,

    leuk om je verslag te lezen! Succes daar en tot horens. Heb je heel Dubai leeggekocht met de vouchers? hahaha

    Frank Vervoorn (Houten)

  • 14 Oktober 2011 - 20:16

    Ineke:

    Hai Wout,
    Wow, wat kan jij gezellig schrijven! Jammer dat ik nog nooit een brief van je heb gehad! We kijken uit naar je volgende verslag! Geniet ze verder en groetekens van ons:
    Hein

  • 15 Oktober 2011 - 20:11

    Fam. J. Kroon:

    Ha die Wout,
    Fijn om iets te lezen van je. Dan kunnen we een beetje om een hoekje bij jullie naar binnen kijken en meeleven. Schrijf vooral door!

  • 17 Oktober 2011 - 11:23

    Niek :):

    haha grapjas, ik ben het met Nel Appeldoorn eens hoor:). ik ben trots op je. Groetjes je (grote) broer Niek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Soms alleen, soms samen; reizen is mijn hobby!

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 43469

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 22 Maart 2019

Israël en 2019

14 November 2018 - 06 December 2018

Senagal

22 November 2016 - 07 Februari 2017

Sri Lanka

22 September 2016 - 19 November 2016

Taizé

03 Oktober 2011 - 08 December 2011

Mijn tweede reis

Landen bezocht: