Dagelijkse belevenissen - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Anne Westmaas - WaarBenJij.nu Dagelijkse belevenissen - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Anne Westmaas - WaarBenJij.nu

Dagelijkse belevenissen

Door: Wout

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Oktober 2011 | Sri Lanka, Maggona

Zo maar weer eens berichtje naar jullie,het weer is hier nog steeds heerlijk nog altijd elke dag zo'n 35 graden dus heerlijk voor mijn wasje kan het goed drogen:)
Af en toe is er een regenbui maar dat duurt nooit langer als een half uur en het lijkt wel warm water dus zo erg is het niet. er vallen wel in korte tijd enorme hoeveelheden dus ik snap wel hoe het komt dat het hier zo mooi groen is overal.
Het spelen met de jongens is nog steeds erg leuk we hebben ze al wat nieuwe spelletjes geleerd zoals jenga en halli galli(dat vreselijke spel met die bel).
We hadden ook verf meegenomen uit Nederland en papier dus nu doen we in de ochtend met de jongens die niet naar school gaan lekker verven en tekenen we hebben al een mooi slinger met hun tekeningen en ze willen uiteraard allemaal met hun zelfgemaakte tekening op de foto!
Veel respect trouwens voor alle meesters en juffen in Nederland wat een geduld moet je hebben zeg en dan spreek je zelfs nog dezelfde taal maarja je moet elke keer maar denken het zijn nog kinderen en anders loop je gewoon naar andere groep das wel makkelijk hier;)het engels van mijzelf word ook met de dag beter dus ik leer er zelf ook heel wat van, of de jongens echt wat van me opsteken weet ik niet het is in ieder geval erg leuk dat je ze beetje kan helpen.
Dat gezeur van mij over het eten was trouwens helemaal niet negatief bedoelt want ze doen ontzettend hun best en het eten is ook echt wel goed, ik heb gezegd dat ik vegetariër ben en nu staat er elke maaltijd een bord met sla-wortel-ei-tomaat en soms zelfs aardappel op tafel dus ik mag helemaal niet klagen:)
Af en toe werken we ook eens mee, Anne wat meer als ik maar dat komt omdat zij wat meer aan de hitte gewend is denk ik;)vorige week waren we in de tuin bezig met bomen planten, ze verbouwen hier bijna al het eten zelf echt goed die jongens hebben er ook echt al verstand van en volgens mij hebben ze er nog best wel plezier in ook, zo waren we aan het onkruid wieden met ongeveer 20 jongens op 4 vierkante meter was erg gezellig en het werk was nog af ook!
Ik kwam bij ons de tuin in toen zag ik dat er 2 jochies aan het werk waren met een schep ik dacht nou die zal ik lekker glaasje cola geven bleek dat één van die jongens nog nooit cola op had die arme jongen nam een paar grote slokken ijskoude cola!hij dacht dat zijn hoofd uit elkaar barste volgens mij ik heb hem maar snel wat koekjes gegeven en hij was al snel weer op adem gekomen,
ze vonden het erg lekker denk ik want vanaf die dag kwamen ze elke keer en kwamen ze even melden dat ze er waren want ik mocht ze niet mislopen natuurlijk, nou met 2 jongens kan dat wel dan gaan de koekjes niet zo heel hard;)
We zijn gister even naar het dorp gelopen want we waren benieuwd hoe ver het nu lopen was(en onze tuk driver vroeg steeds meer geld)was erg leuk en gezellig veel mensen voor de huisjes gezellig babbelen met ons en de kinderen allemaal roepen was erg leuk!in het dorp aangekomen kwamen we bij een winkel voor het beltegoed en die man kende een vriendin uit Nederland zij hij en die woont in een stad waar wij nog naar toe willen als we gaan reizen dus hij zegt weet je wat ik bel haar wel even uiteindelijk kreeg Anne haar aan de telefoon en hebben wij weer een adres waar we kunnen overnachten straks, echt leuk zo gaat dat dus hier!
Verder is het gewoon rustig ik rust echt onwijs uit slaap heerlijk veel en het hele leven is hier gewoon rustig heel stille omgeving alleen af en toe getoeter of een vreselijk irritant toontje van de broodkar die op de raarste tijden langs komt maar ja het is overal wat he;)
Nou jullie horen nog meer van ons leuk dat jullie het blijven volgen!
Hartelijke groet ook van Anne

Ice-Cream

  • 19 Oktober 2011 - 09:48

    Evelyn :

    ha lieve tout!!!
    Wat kan jij leuk schrijven zeg. Van Anne wisten we het al maar jij hebt minstens zoveel talent!
    Ik krijg steeds flahbacks....denk dat ik volgende x met je meega...

  • 19 Oktober 2011 - 09:59

    Niek:):

    maar eh... heb je geen zin in een lekkere verukkelijke drol?:)
    Groetjes
    Niek:)

  • 19 Oktober 2011 - 10:08

    Papa:

    ook namens mij;)

  • 19 Oktober 2011 - 11:48

    Janet:

    He Wout,zo te lezen heb je het helemaal gaaf daar. Superleuk om te lezen.

  • 19 Oktober 2011 - 14:48

    Ineke:

    Hé Wout en Anne, Leuk weer wat van jullie te lezen! Jij leeft net als Huib Wout, 12 uur op, 12 uur plat... op die ene foto ook hetzelfde koppie als dat kereltje hier. Nou ja, wie weet waar hij nog eens terecht komt;daar zou hij in ieder geval warme handen hebben...
    Ik zou als ik jullie was lekker op één plek blijven, wat moeten die jongens nu binnenkort zonder jullie?!
    Groetjes van ons: Hein&Huib

  • 19 Oktober 2011 - 14:51

    Nogmaals Ik:

    Hé Wout,
    Schoolmeester is ook een gaaf vak hoor! Avondpabo, en zie weer een toffe meester in den lande!
    gr. Ineke

  • 20 Oktober 2011 - 06:04

    Oom Nico/ Tante Atie:

    Lieve Anne en Wout,
    Wat een leuk verhaal, je schrijft erg komisch, Wout. We moeten er om lachen en zien het helemaal voor ons. We wensen jullie veel succes en een heerlijke tijd daar. Kun je daar niet blijven? Je hebt nu al wat opgebouwd met die gastjes daar.

    Liefs, oompie en tantetje uut t Kiependaarp

  • 20 Oktober 2011 - 11:54

    Marjolein:

    hey!

    wat tof om jullie verhalen te lezen! wist nie dat jullie naar een andere plek gingen als waar anne eerst was. vonden jullie het gewoon leuk om weer eens wat anders te zien?
    hmm ontbijt met rijst en curry lijkt me ook nie alles nee... ;) succes drmee! en geniet ervan he!

  • 20 Oktober 2011 - 19:04

    Frank:

    Ha Wout,

    leuk om weer wat van jullie belevenissen te lezen. Elke dag rauwkost is wel goed voor je figuur, maar daar hoef jij nou net niet op te letten he....
    Ik zou je moeder eraan houden hoor: volgende keer samen!
    groet, Frank en fam Vervoorn, Houten

    P.S. 35 graden! dat lijkt me wel wat. we zijn weer ff een paar dagen in Zeeland (herfstvakantie) en hoewel het erg mooi weer is blijft het afzien met 13 graden aan het strand... maar ja, we zullen het er weer even mee moeten doen

  • 21 Oktober 2011 - 05:50

    Hanneke :

    Nou je kan zeker schrijven wat leuk!
    Bedankt voor je lieve kaart voor Sierah! wat leuk dat je er aan hebt gedacht!
    mis je iedereen hier nog een beetje?
    geniet ervan he! je doet wel dankbaar werk he! Groetjes aan anne
    groetjes

  • 23 Oktober 2011 - 10:20

    Ria Zwijnenburg:

    Ha di Wout,
    Van Hannneke je reismail gekregen zodat ik je een beetje kan volgen.
    Geweldig om te zien en wat zal je een ervaring op doen!Misschien is dit je bestemming wel.
    Geniet met je zus en wijsheid en liefde toe gewenst om daarvan een stukje te delen met de mensen daar om je heen. Lieve groetjes vanuit Gouda.( denk maar aan Thijs) Ria

  • 23 Oktober 2011 - 17:21

    Arida:

    ik geniet van jullie verhalen,
    enne eigenlijk ben ik best een beetje trots op z,n neef en nicht.

    tot horens maar weer, doe anne de groeten van alle neven, nichten de mol en je t arida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Soms alleen, soms samen; reizen is mijn hobby!

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 43471

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 22 Maart 2019

Israël en 2019

14 November 2018 - 06 December 2018

Senagal

22 November 2016 - 07 Februari 2017

Sri Lanka

22 September 2016 - 19 November 2016

Taizé

03 Oktober 2011 - 08 December 2011

Mijn tweede reis

Landen bezocht: